• وزارت ورزش و جوانان
    وزارت ورزش و جوانان
       
      •  
      • فهرست سخن روز
        هر کدام از ائمه معصوم تجلی و واسطه یکی از اسماء الله هستند؛ یعنی هر امام مسئول فیض رسانی در یک باب هستند ...<br />
<br />
افزایش رزق و روزی با توسل به امام جواد علیه السلام<br />
<br />
برای آبیاری زمین های زراعی، آب رودخانه ای را به سمت مزارع هدایت می کنند. زمین های هایی که در ابعاد وسیع می باشد طبیعتاً آب بیشتری را دریافت می کنند. هر چقدر وسعت زمین بیشتر، آب دریافتی از رودخانه بیشتر است. رودخانه در آب رسانی بدون بخل و امساک هر آنچه آب، نیاز زمین باشد را بر او جاری می سازد این زمین ها هستند که به اندازه وسعتشان آب کم یا  زیاد را دریافت می کنند.<br />
<br />
آنکه عمل خیر انجام می دهد و موانع جلب روزی را از بین می برد مانند کسی است که رودخانه ای را لایروبی می کند و طبیعتاً آب بیشتری در این رودخانه جاری می شود و آنکه با گناهان صغیره و کبیره دچار انواع بلایا و مصائب و مشکلات می گردد، برای دریافت و جلب روزی در وجود خود مانع  ایجاد می کند .<br />
<br />
مثال رودخانه و زمین زراعی را از آن جهت مطرح کردیم تا مطلب مهمی را پاسخ گوییم. شاید تاکنون بارها از خود سوال کرده اید که چرا بعضی افراد انقدر سرمایه دار و ثروتمند هستند و عده ای بسیار فقیر و ناتوان.<br />
<br />
این سوالات بسیار ساده ،گاهی به علت جهل ما انقدر پیچیده و شبهه زا می شود که پایه های اعتقادات ما را در امر توحید ضعیف می سازد و پیامدهای این ضعف ایمان در اعماق زندگی مان رسوخ پیدا می کند .<br />
معنای رزق <br />
<br />
انسان ذاتا نیازمند خلق شده و هر انچه که از جانب وجود لایزال الهی به او می رسد و نیازش را برطرف می کند رزق و روزی نام دارد .رزق به معنای عطای دائمی است و این عطا به صورت مستمر به کل موجودات عالم داده می شود.<br />
انواع رزق <br />
<br />
رزق بر دو نوع است؛ مادی و معنوی. هر عطایی که از جانب خداست نعمت و رزق است چه مادی باشد چه معنوی. رزق مادی همان مادیات و ثروت و سرمایه هایی است که باعث آسایش و راحتی زندگی در عالم خاکی می شود. اما کلمه رزق انحصار در مادیات نیست؛ رزق معنوی را نیز شامل می شود مانند سلامتی، علم، خوشبختی، عزت و ...<br />
معنای رزاق <br />
<br />
خداوند رزاق است یعنی به همه موجودات عالم بدون تبعیض و بی عدالتی روزی می دهد حال چرا بعضی روزی بیشتری نصیبشان می شود و بعضی روزی شان کم است. جواب این سخن را خود قرانمی دهد؛  وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْکَنَّاهُ فِی الْأَرْضِ ۖ وَإِنَّا عَلَیٰ ذَهَابٍ بِهِ لَقَادِرُونَ (مومنون/١٨)<br />
<br />
هر کدام از ائمه معصوم تجلی و واسطه یکی از اسماء الله هستند؛ یعنی هر امام مسئول فیض رسانی در یک باب هستند مثلا وجود مقدس امیر المومنین باب علم هستند هر کسی علم می خواهد باید در خانه مولا را دق الباب کند . در روایات متعددی امام جواد واسطه فیض و روزی هستند و می فرمایند که هرکسی دربحث امور مالی نیازمند شد و گرفتار گشت به وجود مقدس و نورانی امام جواد متوسل شود تا گره باز شود ان شاء لله .<br />
<br />
ما برای شما آب را به قدر معین از آسمان نازل کرده و در زمین نگاهش داشتیم، در حالی که بر نابود کردن آن نیز قادریم (18)<br />
<br />
در تفاسیر بیان شده است که معنای باطنی آیه در مورد روزی و کسب آن می باشد که هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خود روزی دریافت می کند.<br />
<br />
همچنانکه زمین های زراعی به اندازه وسعشان آب دریافت می کنند، روزی انسان ها چه مادی وچه معنوی به اندازه وسعت روحشان دریافت می شود. تمامی آیات و روایاتی که به بیان عوامل ازدیاد روزی می پردازد مثل ترک گناه، خواندن و حفظ قرآن، دائم الوضو بودن، دعا برای پدر و مادر و ... همه و همه باعث طهارت، پاکیزگی و وسعت روح می شود و به فراخور این امر، دریافت روزی هم بیشتر می گردد .<br />
<br />
از طرفی گناه، معصیت، دروغگویی، عاق والدین و امثال این ها باعث ایجاد مانع در دریافت روزی می گردد. آنکه عمل خیر انجام می دهد و موانع جلب روزی را از بین می برد مانند کسی است که رودخانه ای را لایروبی می کند و طبیعتاً آب بیشتری در این رودخانه جاری می شود و آنکه با گناهان صغیره و کبیره دچار انواع بلایا و مصائب و مشکلات می گردد، برای دریافت و جلب روزی در وجود خود مانع  ایجاد می کند .<br />
ارزش نعمت ها <br />
<br />
مساله مهم اینکه قاعدتاً همه انسان ها در مورد ظاهر زندگی دیگران عجولانه قضاوت می کنند؛ ماشین های گرانقیمت و لوکس، خانه های بسیار شیک و زندگی تجملی فقط نعمت و روزی نیستند امنیت، آرامش، محبت بین خانواده، عزت و احترام، کلام زیبا، توانایی در درک دیگران، ارتباطات و تعامل درست با اطرافیان، علم و دانش، توفیق عبادت و ... همه و همه نعمت های گران قیمت و با ارزشی هستند که خداوند هدیه ی خاص دوستان و اولیاء خودش قرار داده است.<br />
عوامل ازدیاد روزی <br />
<br />
تلاش <br />
<br />
قرآن کریم مهمترین عامل در کسب روزی را برای انسان سعی و تلاش و همت او بر می شمارد: وَأَن لَّیۡسَ لِلۡإِنسَـٰنِ إِلَّا مَا سَعَیٰ (٣٩/نجم) اگر انسان تلاش نمود و حرکت کرد، خداوند نیز در دامان او برکت می نهد و اگر سستی کرد چیزی جز تنگدستی نصیب خود نکرده است .<br />
<br />
و می فرماید هر کس بر وفق کوشش و تلاشش پاداش می گیرد: (طه ١٥-٢٠) در این مسیر هرکس کمر همت بست و به دنبال کسب روزی رفت، چه مادی و چه معنوی سود جست و هرکس تنبلی کرد، جز زیان و افسوس برای خودم فراهم نکرده است .<br />
<br />
جهت زیاد شدن روزی این دعا را روزی چهارده مرتبه تا 9 روز بخواند: <br />
<br />
اَللّهـُمَّ اِنـّی اَسـْئَلُکَ بـِحـَقِّ وَلِیِّکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی علیه السلام اِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فـَضـْلِکَ ، وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ وُسْعِکَ ، وَ وَسَّعْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ رِزْقِکَ، وَ اَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سـِواکَ ، وَ جـَعـَلْتَ حـاجـَتـی اِلَیـْکَ وَ قَضاها عَلَیْکَ ، اِنَّک لِما تَشاَّءُ قَدیرٌ.<br />
<br />
توکل بر خدا <br />
<br />
دیگر از عواملی که باعث ازدیاد روزی می شود توکل برخداست .کسی که تنها به تلاش خودتکیه دارد وخداوندرافراموش کرده است ،خداوندهم روزی رابه خوداو می سپارد تا به او بفهماند که رزاق نه اندیشه وتلاش او بلکه خداوند است .<br />
<br />
دیگر از عوامل جلب روزی صدقه و قرض دادن است زیرا خداوند درقران میفرماید که خود ضامن برگشت عوض آن شده است.<br />
<br />
دعا برای پدر و مادر، سحرخیزی، دوری از فحشاء، صله رحم، دعا برای مومنین، خواندن آیه الکرسی، خواندن سوره واقعه قبل خواب همه و همه روزی را زیاد می کند.<br />
<br />
و انجام گناه، دروغگویی، اظهار فقر در حالی که فقیر نیست و عاق والدین شدن روزی را کم می کند.<br />
امام جواد (علیه السلام)؛واسطه روزی <br />
هر کدام از ائمه معصوم تجلی و واسطه یکی از اسماء الله هستند؛ یعنی هر امام مسئول فیض رسانی در یک باب هستند مثلا وجود مقدس امیر المومنین باب علم هستند هر کسی علم می خواهد باید در خانه مولا را دق الباب کند . در روایات متعددی امام جواد واسطه فیض و روزی هستند و می فرمایند که هرکسی دربحث امور مالی نیازمند شد و گرفتار گشت به وجود مقدس و نورانی امام جواد متوسل شود تا گره باز شود ان شاء لله .<br />
دعا جهت زیاد شدن روزی؛ توسل به جواد الائمه علیه السلام<br />
<br />
جهت زیاد شدن روزی این دعا را روزی چهارده مرتبه تا 9 روز بخواند: <br />
<br />
اَللّهـُمَّ اِنـّی اَسـْئَلُکَ بـِحـَقِّ وَلِیِّکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی علیه السلام اِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فـَضـْلِکَ ، وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ وُسْعِکَ ، وَ وَسَّعْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ رِزْقِکَ، وَ اَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سـِواکَ ، وَ جـَعـَلْتَ حـاجـَتـی اِلَیـْکَ وَ قَضاها عَلَیْکَ ، اِنَّک لِما تَشاَّءُ قَدیرٌ.<br />
التماس دعا
        افزایش رزق و روز ی با نسخه‌ای از امام جواد علیه‌السلام
        بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز23 مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است.<br />
این جنگ که در بین لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته و براساس یک «نقشه جامع» که توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و احزاب شاخص طیف 14 مارس لبنان طراحی شده بود، به اجرا درآمد.<br />
در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، مایل بود پایان جنگ را اعلام کند، ولی آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی ها جنگ ادامه پیدا کرد ولی در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه 1701شورای امنیت- که شباهت زیادی به قطعنامه 598 دارد- بر پایان آن مهر تأیید کوبید.<br />
وقتی جنگ تمام شد دو طرف جنگ در دو وضعیت کاملاً متفاوت قرار داشتند. صهیونیست ها یکی یکی به شکست سنگین خود اذعان کردند و البته آمریکایی ها نیز اینگونه اعتراف کردند: «هیچ کس پیروز نشده است!»<br />
حالا دیگر شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی، اقتدار هول انگیز نیروی هوایی آن، قدرت اطلاعاتی موساد، نقش موثر حمایت های سیاسی غرب و اعراب از تل آویو در مقابل حزب الله فرو ریخته و موجی از بی اعتمادی تار و پود دولت جعلی، ملت پوشالی و ارتش این رژیم را به لرزه درآورده بود و ثبات قبل از، جنگ جای خود را به بی ثباتی داده بوده است.<br />
از آن طرف، حزب الله لبنان پس از جنگ مورد تحسین فراوان ملت ها قرار گرفت، حالا دیگر ملت 3 تا 4 میلیونی لبنان می توانستند خود را در کانون توجهات 300 میلیون عرب و حدود 5/1 میلیارد مسلمان ببینند و رهبر روحانی آنان در صدر شخصیت های اول خاورمیانه عربی بنشیند.<br />
ظهور قدرت جدید منطقه‌ای<br />
در پی اعلام تأسیس رژیم صهیونیستی، بازیگران مختلفی به میدان آمدند تا با حریف تازه نفس به مقابله برخیزند. فلسطینی ها اگر چه در ابتدا متشکل نبودند، اما نخستین بازیگرانی بودند که در مقابل حملات حریف ایستادگی کردند. اردن، سوریه، مصر، لبنان و در مرحله بعد عراق و سایر کشورهای عربی هر یک به فراخور توان، قدرت و تهدیدی که از جانب این دولت جدید متوجه خود می دیدند، بازیگران دیگری بودند که به ترتیب وارد صحنه درگیری با دشمن شدند.<br />
گذشت زمان، نه تنها از دامنه خصومت میان آنها نکاست، بلکه طی سه دهه موجب شد، منطقه شاهد چند جنگ تمام عیار باشد. ابتکار عمل اسرائیل به خاطر کسب حمایت های مادی و سیاسی غرب، سبب می شد تا هر از چندگاه یک بار به کشورهای اسلامی حمله کند.<br />
در ابتدای دهه هشتاد رژیم صهیونیستی، سرمست از پیروزی های متعدد و پی در پی که در عرصه های مختلف به دست آورده بود، گام دیگری برای بسط سلطه خویش در منطقه برداشت. بهانه حملات چریک های فلسطینی به مناطقی در شمال سرزمین های اشغالی، دستاویز مناسبی برای حمله به لبنان و اشغال خاک این کشور بود. اگر چه عنوان تهاجم صهیونیست ها به لبنان «صلح برای جلیله» بود، اما در واقع نیاز این رژیم به سرزمین های بیشتر، سرمستی از قدرت بازدارندگی خویش، سکوت یا برخورد منفعل جامعه جهانی، مبنای اشغال لبنان بود. اسرائیل به یقین می دانست که اعراب به دلایل پیش گفته حاضر نیستند بار دیگر به مقابله با رژیم صهیونیستی برخیزند، بنابراین با کمترین دغدغه خیال، فلسطینی ها را از لبنان اخراج و بخش های مهمی از خاک این کشور را اشغال کرد.<br />
نظامیان و سیاستمداران رژیم صهیونیستی در محاسبه سود و زیان اشغال لبنان، جز در یک مورد همه نکات را در نظر گرفته بودند. تنها موردی که در محاسبات آنان بدان توجه جدی و ویژه ای مبذول نشده بود، پیدایش یک بازیگر نوین در منطقه بود که توانست طی کمتر از دو دهه، بی توجه به همه موارد برتری رژیم صهیونیستی و بی اعتنا به سیاست بازدارندگی حاکم بر منطقه، ابهت این رژیم را در هم بشکند و آنچه را که دولت های عرب از دستیابی بدان محروم مانده بودند، با عزت و شرف به دست آورد. اگر تهاجم اسرائیل به لبنان و اشغال این کشور را نقطه اوج پذیرش بازدارندگی تلقی کنیم، یقیناً خروج ارتش اشغالگر و مزدورانش از جنوب لبنان را باید نقطه عطفی در ناکامی تئوری بازدارندگی اسرائیل قلمداد کرد.<br />
تنها بازیگری که پس از تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان پای به عرصه نهاد و به نیابت از آرمان و اراده ملی، اشغالگران را به مبارزه طلبید و سیاست بازدارندگی رژیم غاصب اسرائیل را به چالش کشید، عنصر «حزب الله» و مقاومت اسلامی در لبنان بود. حزب الله بدون توجه به تهدید این رژیم پا به عرصه عمل نهاد. مقاومت اسلامی نشان داد که به عنوان یک بازیگر ـ صرف نظر از استقلال یا وابستگی ـ می تواند به گونه ای عمل کند که نه تنها در مقابله جدی و در رویارویی واقعی با حریف، ارزش های از دست رفته خویش را باز پس گیرد، بلکه فارغ از هیمنه و قدرت نظامی غیرمتعارف دشمن، او را از اراضی اشغالی اخراج کند.<br />
دلایل تفوق حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی<br />
در تحلیل چگونگی تفوق حزب الله بر نیروهای اشغالگر، دلایل و عوامل زیادی را می توان بر شمرد. از جمله می توان به بهره گیری حزب الله از حمایت های افکار عمومی جهانیان در دفاع از خویش استناد کرد و می توان فعالیت های مقاومت اسلامی را در چارچوب اقدامات یک نهضت آزادیبخش قرار داد.<br />
حملات فرسایشی و استمرار جنگ های پارتیزانی و تهدید مناطق مسکونی شمال رژیم صهیونیستی به عنوان اهرم فشار مناسب و برگ برنده ای ارزشمند تلقی می شود که این رژیم را به خروج از گرداب لبنان وادار کرد، چنانچه همین عامل بود که صهیونیست ها را در خرداد 1379 به فرار از لبنان مجبور کرد.<br />
نکته قابل توجه این که حزب الله به خوبی می دانست که چه می خواهد. هدف روشن و واضح، آنان را در برابر نیروهای اشغالگر همگام و منسجم کرده بود. افزون بر این، آنان می دانستند که دشمن توان و امکان بهره گیری از سلاح های کشتار جمعی و غیر متعارف را ندارد. از سوی دیگر آنان بازیگران مستقلی بودند که به راحتی در میان مردم جای می گرفتند و رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن آنان به ناچار می بایست ملت لبنان را نشانه می رفت. آنها به خوبی حمایت افکار عمومی منطقه و جهان را به سوی خویش جلب کرده بودند و این برای آنها عقبه مطمئنی ایجاد می کرد که با تکیه بر آن می توانستند مشروعیت مبارزات خویش را تعمیق بخشند. از سوی دیگر به دلیل ماهیت غیر دولتی که از آن برخوردار بودند، تبعات برخورد و تهاجم آنان به نیروهای اسرائیل، چندان متوجه دولت ضعیف لبنان نمی شد و اسرائیل نمی توانست این بازیگر را با تکیه بر توان اتمی و قدرت بازدارندگی خویش کنترل کند. در این زمینه حزب الله خود بار مسئولیت حملات خویش را با افتخار به دوش می کشید. پراکندگی این نیروها در سطح کشور و ممانعت های جهانی نیز مانع به کارگیری گسترده سلاح های کشتار جمعی می شد. بنابراین رژیم صهیونیستی نه می توانست و نه در صورت توانایی انجام حمله گسترده علیه حزب الله ـ حمله با سلاح های کشتار جمعی ـ خواست او جامه عمل می پوشید.<br />
سایر دلایلی که برای پیروزی حزب الله برشمرده می شود، نظیر مردمی کردن مبارزه، استقلال عمل، پنهان کاری مفرط، وجود رهبران نظامی ـ سیاسی کارآمد، انسجام فوق العاده، بهره گیری از روش های نوین جنگ چریکی و استفاده از عملیات روانی علیه مزدوران و ... هر یک به سهم خویش مهم و در جای خود قابل تأمل است.<br />
آنچه این نیروی اندک را برتری بخشید نه ع ده و عده نظامی، بلکه اعتماد راسخ آنان به درستی راه و مسیر انتخاب شده و اعتقاد عمیق آنان به پیروزی ـ در هر دو حالت شکست دشمن یا شهادت ـ بود. این اکسیر بود که این گروه کوچک را روئین تن کرد و با تکیه بر حمایت های الهی توانست اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکند و همپای آن ختم دوران بازدارندگی و آغاز دوران جدید مبارزه را اعلام دارد. آنان با الهام از مایه های عمیق تفکر شیعه و با تکیه بر وعده های الهی در حمایت از مظلوم، فارغ از قواعد سیاسی مرسوم به میدان مبارزه با اسرائیل وارد شدند و از آنجا که در محاسبات عقلانی معطوف به ارزش آنان، شکست، سازش ، همزیستی با اشغالگر، پذیرش امر واقع، یأس از مبارزه و طولانی شدن آن و فریب وعده های دشمن جایی نداشت، پیروز شدند.<br />
عوامل بسیاری به موفقیت تجربه مقاومت در جنوب لبنان - در زمانی که تحقق هر پیروزی دیگر عربی بسیار نادر بود ـ کمک و مساعدت کرده است.<br />
مهم‌ترین عواملی که در موفقیت این تجربه موثر بوده است را می‌توان به ترتیب زیر مورد بررسی قرار داد:<br />
1ـ بعد دینی<br />
معروف است که مقاومت حزب الله، در درجه اول یک مقاومت اسلامی است. جنبه دینی ـ اسلامی مقاومت، از زمان تجاوز رژیم غاصب اسرائیل به لبنان در سال 1982 تاکنون نقش بسیار مهمی در رویارویی با نیروهای اشغالگر، خواه در سطح مردمی و خواه در سطح نیروهای مقاومت، داشته است.<br />
2ـ تعیین اولویت‌ها<br />
مقاومت لبنان در دو دهه گذشته با انجام عملیات های نظامی اش در جنگی همه جانبه بر ضد سربازان رژیم اشغالگر و مزدورانش، توانسته است رویکرد راهبردی خود را بر اساس معادله ذیل تعیین کند:<br />
الف- مقابله به مثل شدید علیه دشمن به ویژه در جبهه های مرزی<br />
ب- انعطاف و میانه روی در داخل و همکاری با نیروها، احزاب و طوایف لبنانی، بدین منظور که از مقاومت در همه سطوح حمایت شود و حوزه افکار عمومی حامی حزب الله گسترش یابد.<br />
اگر چه مقاومت لبنان از پیچ و خم های خطرناکی عبور کرده و به ویژه در گسترش روابط با دولت و نهادهای آن، شاهد نقاط عطفی بوده است، اما اولویت های فوق الذکر هیچ گاه تغییر نکرده است. با وجود برخی تنش ها میان مقاومت و دولت لبنان، هیچ گاه این تنش ها به منازعات مسلحانه داخلی یا منازعات غیرمسلحانه منجر نشده است.<br />
نکته مهم دیگر که لازم به یادآوری است این که رژیم صهیونیستی این سطح از روابط رسمی دولت لبنان با مقاومت و حجم حمایت های مردمی که از آن برخوردار است را خوب درک می کند. در نتیجه همواره تلاش کرده تا از طریق عملیات های تلافی جویانه بر ضد شهروندان و غیرنظامیان علیه زیرساخت های اقتصادی در تمامی مناطق لبنان حتی مناطقی که با خطوط نبرد فاصله زیادی دارد، روند همکاری ها را به گونه ای تخریب کند که لبنانی ها همه احساس کنند آنچه که مقاومت انجام می دهد چه تبعاتی برای آنها در پی دارد و به خاطر عملیات های مقاومت چه بهای سنگینی را باید بپردازند. با این همه هیچ یک از جنایات اسرائیلی ها در لبنان نتوانسته است اولویت های مقاومت را تغییر دهد و یا اینکه در اولویت های مقاومت تأثیر بگذارد و به رابطه مقاومت با دولت لبنان خللی وارد سازد یا میان مقاومت و سایر نیروهای سیاسی، اجتماعی و دینی در لبنان اختلاف و تفرقه ایجاد کند. علی رغم تجاوزات، مقاومت در جنوب لبنان استمرار یافته و حتی در بسیاری از موارد عملیات های خود را تشدید کرده است.<br />
3- استفاده از روش‌های تبلیغاتی روانی<br />
این جنبش اولین نیروی مقاومتی است که به تهیه فیلم از عملیات های تهاجمی اقدام کرده است. تصاویر پخش شده از این عملیات ها، تأثیر بسیار بالایی بر روحیه تمامی مردمی که در مناطق مختلف لبنان از مقاومت حمایت می کنند، داشته و در مقابل موجب شکست روحی سربازان دشمن و افکار عمومی رژیم صهیونیستی شده است.<br />
پس از این که تلویزیون المنار وابسته به مقاومت، تصاویر زنده ای از عملیات تهاجمی موشکی نیروهای حزب الله را به مواضع دشمن و یا به شهرهای صهیونیست نشین شمال اسرائیل پخش کرد این اقدامات تبلیغاتی موجب بالا رفتن روحیه حامیان حزب الله و تضعیف روحیه دشمن شد.<br />
4- موسسات و نهادهای مقاومت<br />
موسسات و نهادهای بهداشتی، اجتماعی و تربیتی مقاومت یکی پس از دیگری برای تأمین نیازمندی ها و رفع مشکلات ناشی از اشغال متجاوزان ظهور می کنند. به عنوان مثال نهاد جهاد سازندگی که مهندسان، متخصصان و کارگران در آن کار می کنند، از سال 1367 تاکنون درصدد رفع خساراتی است که در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به وجود آمده است. ترمیم و بازسازی اماکنی که از بین رفته، حفر چاه ها، کمک به ساخت درمانگاه ها، مدارس و فراهم ساختن دوره های آموزش کشاورزی، از اقدامات دیگر موسسه جهاد سازندگی به حساب می آید. همچنین سازمان بهداشت اسلامی از زمان تأسیس در سال 1363 در زمینه خدمات پزشکی چه (در زمان جنگ و در زمان صلح) خدمات بسیاری را ارائه کرده است. تربیت پرستاران و سازماندهی دوره های بهداشتی در مناطق مختلف از مأموریت های این سازمان بوده است.<br />
موسسه اسلامی آموزش و پرورش در سال 1372 تأسیس شده است. این موسسه اقدام به ساخت مدارس در بیشتر مناطق لبنان کرده تا در درجه اول فرزندان شهدا و بعد فرزندان فقرا را تحت حمایت و سرپرستی قرار دهد. همچنین متولی آموزش دینی فرزندان لبنانی می باشد و آنها را از لحاظ اسلامی و اعتقادی تربیت می کند.<br />
با توجه به این موسسات و نهادهایی که مقاومت به وجود آنها نیاز دارد و در جهت تأسیس و گسترش آن تلاش کرده است ـ موسساتی که هزاران نفر را در خود جای داده ـ روشن می شود که مقاومت از این که در یک وضعیت نظامی محرمانه و در انزوای از محیط و جامعه خود، باقی بماند اجتناب ورزیده است. این تماس ها و ارتباطات متقابل اجتماعی و سیاسی که رهبران مقاومت در جامعه لبنان برقرار ساخته اند، کمک کرده است تا سیاست های تطابق و سازگاری در رویارویی با تحولات سیاسی داخل لبنان بدون آنکه در اولویت تشدید نبرد بر ضد ارتش اشغالگر تغییری حاصل گردد، شفاف تر شود.<br />
علاوه بر این عوامل اساسی که در تجربه مقاومت اسلامی نقش داشته است، می توان عوامل دیگری را نیز که در این تجربه و پیروزی موثر بوده اند، به آن اضافه کرد. از این عوامل باید به تمسک و پایبندی مردم و مبارزان لبنانی به سرزمین خود اشاره کرد. علی رغم تهدیدات و بمباران های اسرائیل، مردم لبنان این مناطق را ترک نکردند. همچنین جدیت مقاومت و انضباط عالی این جنبش اسلامی ـ مردمی و پیگیری های گسترده درباره آنچه که در رژیم غاصب اسرائیل در سطوح نظامی، تبلیغاتی و سیاسی می گذرد، اشراف اطلاعاتی، عدم ورود رزمندگان در بازی های سیاسی، از عوامل این پیروزی به حساب می آیند.<br />
همه عواملی که در بالا ذکر شد از اسباب حقیقی موفقیت تجربه مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و پیروزی تاریخی ـ که با عقب نشینی ارتش دشمن و مزدورانش بدون هیچ قید و شرطی و حتی بدون مذاکره محقق شد ـ به شمار می آیند. شاید بتوان گفت آنچه که در جنوب لبنان در این سطح اتفاق افتاد، پایان یک مرحله و آغاز مرحله جدیدی است. ناگزیر این تحول تاریخی، آثار خود را بر آینده منطقه و بر آینده احزاب سیاسی و جنبش های مقاومت برجای خواهد گذاشت. بدون شک، تجربه مقاومت در جنوب لبنان بر آینده منازعه با صهیونیسم در فلسطین و سایر کشورهای عربی، تأثیر مهمی بر جای خواهد گذاشت.
        روز مقاومت اسلامی
        حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذی القعده سال 173 هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.<br />
<br />
از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسی بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنی حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا  ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.<br />
<br />
آن حضرت به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافته اند. این در حالی است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید بسر می بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامی که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگی بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.[1]<br />
<br />
حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است<br />
<br />
اطلاق «معصومه» بر فاطمه دختر موسی بن جعفر (ع)<br />
نام حضرت معصومه، فاطمه است. در کتاب های روایی و تاریخی نیز، از آن حضرت با عنوان فاطمه بنت موسی بن جعفر (ع) یاد شده است،[2] امّا صدها سال است که آن حضرت با این لقب مشهور هستند،[3] و این لقب نزد ایرانیان تبدیل به اسم برای ایشان شده است.<br />
حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود[4] نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.[5]<br />
<br />
لازم به ذکر است که عصمت امر نسبی است. با توجه به روایاتی که در شأن و منزلت حضرت معصومه وارد شده است،[6] می توان مرتبه ای از عصمت – نه در حد ائمه- برای ایشان قائل شد. این مسئله در حق چنین بانویی بعید به نظر نمی رسد؛ چرا که این حد از عصمت به معنای دوری از گناه در زندگی عالمان بزرگ نیز فراوان مشاهده می شود.<br />
<br />
ورود حضرت معصومه (س) به قم<br />
در سال 2ظ ظ  هجری قمری در پی اصرار و تهدید مأمون عباسی سفر تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون این که کسی از بستگان و اهل بیت خود را همراه خود بیاورند راهی خراسان شدند.<br />
<br />
حضرت معصومه یک سال بعد از هجرت تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو، در سال 201 هجری قمری، به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت، به همراه عده ای از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محلی مورد استقبال مردم واقع می شد. در شهر ساوه عده ای از مخالفان اهل بیت که از پشتیبانی مأموران حکومت برخوردار بودند، سر راه کاروان آنان را گرفته و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در نتیجه تقریباً همه مردان کاروان به شهادت رسیدند، حتی بنابر نقلی حضرت (س) معصومه را نیز مسموم کردند.<br />
<br />
عصمت امر نسبی است. با توجه به روایاتی که در شأن و منزلت حضرت معصومه وارد شده است،می توان مرتبه ای از عصمت – نه در حد ائمه- برای ایشان قائل شد. این مسئله در حق چنین بانویی بعید به نظر نمی رسد؛ چرا که این حد از عصمت به معنای دوری از گناه در زندگی عالمان بزرگ نیز فراوان مشاهده می شود<br />
<br />
به هر حال، یا بر اثر اندوه و غم زیاد از این ماتم و یا بر اثر مسمومیت از زهر جفا، حضرت فاطمه معصومه (س) بیمار شدند و چون دیگر امکان ادامه راه به طرف خراسان نبود، قصد شهر قم را نمود. حدوداً در روز 23 ربیع الاول سال 2ظ 1 هجری قمری حضرت وارد شهر مقدس قم شدند. و در محلی که امروز «میدان میر» نامیده می شود در منزل «موسی بن خزرج» فرود آمدند و افتخار میزبانی حضرت نصیب او شد.<br />
<br />
<br />
آن بزرگوار به مدت 17 روز در این شهر زندگی کرد. محل زندگی و عبادت آن حضرت در مدرسه ستیه به نام «بیت النور» بود که هم اکنون محل زیارت ارادت مندان آن حضرت است.[7]<br />
<br />
پی نوشت ها :<br />
[1] . برگرفته از سایتharam.masoumeh.com<br />
[2]. شیخ صدوق، عیون أخبار الرضا (ع)، ج ‏2، ص 267، چاپ اول، نشر جهان، تهران، 1378 ق.<br />
[3]. ر. ک: مجلسی، بحار الانوار، ج 106، ص 168,<br />
[4]. معصوم کسی است که به لطف خدا از هرگونه آلودگی به گناه و کارهای زشت و ناشایست و پلید امتناع کند، آن هم نه به گونه جبری، بلکه در حالی که توان انجام آنها را داشته باشد، نیز از هرگونه اشتباه و خطایی به دور است. حضرت امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می فرماید: ”المعصوم؛ هو الممتنع بالله من جمیع المحارم. و قد قال الله تبارک و تعالی: و من یعتصم بالله فقد هدی الی صراط مستقیم؛ معصوم کسی است که توسط خدا از همه گناهان حفظ می شود و خداوند در این باره فرمود: هر آن که به حفظ الاهی بپیوندد، به یقین به راه راست هدایت شد، شیخ صدوق، معانی الاخبار، ص 132، انتشارات جامعه مدرسین قم، 1361 هـ ش، برگرفته از نمایه مفهوم عصمت و امکان عصمت افراد شماره 249 در سایت اسلام کوئست.<br />
[5]. عاملی، شیخ حر، وسائل‏الشیعه، ج 14، ص 576، ح 94، مؤسسه آل البیت (ع)، قم، 1409 هـ  ق، مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ فِی ثَوَابِ الْأَعْمَالِ وَ عُیُونِ الْأَخْبَارِ عَنْ أَبِیهِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُوسَی بْنِ الْمُتَوَکِّلِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا (ع) عَنْ زِیَارَهِ فَاطِمَهَ بِنْتِ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ (ع) بِقُمَّ فَقَالَ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّه.<br />
[6]. ر. ک: حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 14، ص 576، ح 19850 و 19851,<br />
[7].بر گرفته از سایت حضرت معصومه با تلخیص.<br />
منبع :<br />
زندگانی حضرت معصومه علیها السلام (حیات الست) ؛ مهدی منصوری
        ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر گرامی باد
        پایبندی بانوان به حجاب، آنان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می کند و از سقوط به پرتگاه هایی که در سر راه آنان قرار دارد مانع می شود.<br />
<br />
نامگذاری روز حجاب و عفاف<br />
<br />
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.<br />
<br />
توطئه‌ی کشف حجاب<br />
<br />
یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. رضا‌خان- که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد- درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ی کشف حجاب بود. برای آماده ساختن زمینه‌ی کشف حجاب، مجلس، در ششم دی‌‌ماه 1307 قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی، برای مردان الزامی شد.<br />
<br />
تلاش‌های رضا‌خان، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.<br />
<br />
در سال 1313 رضا‌خان عازم ترکیه شد و با مشاهد‌ی تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌‌کمال‌آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ی مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستای اسلام‌زدائی و به‌ویژه حجاب‌زدائی گام برداشت. در بهمن 1313، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دستور دادند که بدون حجاب به تحصیل مشغول شوند.<br />
<br />
به بهانه تمدن<br />
رضاشاه در 11 آذر 1314 به محمود جم که در پی استعفای فروغی از سمت نخست وزیری جایگزین وی شده بود گفت: «این چادر چاقچورها را چطور می شود از بین برد؟ نزدیک دو سال است که این موضوع، سخت مرا به خود مشغول داشته است؛ خصوصاً از وقتی که به ترکیه رفتم و زن های آنها را دیدم، دیگر از هرچه زن چادری است بدم آمده است. اصلاً چادر و چاقچور دشمن ترقی و پیشرفت مردم است...».<br />
<br />
وزیر گفت: اگر شخص اعلی حضرت همایونی پیش قدم شوند، مردم همه تأسی خواهند کرد؛ که از قدیم گفته اند: «الناس علی دین ملوکهم»، شاه پس از شنیدن سخنان او چند لحظه تأمل کرد و در حالی که به نظر می رسید قبلاً در این زمینه هماهنگی شده است، پاسخ داد: بسیار خُب! دیگران که اقدام نمی کنند، منِ پیرمرد حاضرم جلو بیفتم و سرمشق شوم!<br />
<br />
گوهرشاد در خون<br />
رضاشاه در آغاز اجرای برنامه های ضداسلامی خود، دستور داد درشکه چی های مشهد و رفتگران تهران کلاه شاپو (کلاه تمام لبه فرنگی) بر سر گذارند. اجرای این برنامه از ابتدا خرداد 1314، علاوه بر شایعات مربوط به کشف حجاب، در مشهد تلاطمی ایجاد کرد. سرانجام آیت الله قمی پس از مشورت با تعدادی از رجال و روحانیان، برای جلوگیری از کشف حجاب و استفاده از کلاه شاپو، در 9 تیر 1314 به تهران سفر کرد.<br />
<br />
محاصره محل اقامت ایشان در شهر ری از سوی حکومت، یکی از عوامل اصلی خشم و خروش مردم مشهد گردید و به کشتار بیرحمانه در مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه انجامید. آیت الله قمی مدتی پس از این کشتار، به عتبات عالیات تبعید شد و مأموران شهربانی درصدد دستگیری دوستداران ایشان از جمله شیخ محمدتقی بهلول برآمدند. شیخ محمدتقی بهلول برای پیگیری اوضاع و جویا شدن از احوال شیخ قمی به مشهد رفته بود که مأموران شهربانی، در پی مداخله زائران و خدام برای فراری دادن وی، او را در صحن کهنه زندانی کردند. ولی مردم در صحن جمع شدند و با حمله به مأموران، ایشان را آزاد کردند.<br />
<br />
بهلول به مسجد گوهرشاد رفت و در آنجا به مبارزه خود ادامه داد. با اینکه شهربانی چندین بار وارد عمل شد و حکم متفرق شدن مردم را داد، نتیجه ای نگرفت تا اینکه به درخواست استاندار، فرمانده لکشر، مأموریت را به هنگ پیاده داد و آنها اطراف مسجد و حرم را محاصره کردند و تعداد زیادی از زوار (دو هزار نفر) را به قتل رساندند.<br />
<br />
به جرم عفاف<br />
در دوران کشف حجاب، بسیاری از بانوان که نمی خواستند بدون حجاب خارج شوند، در خانه ها ماندند و عده ای فقط شب ها رفت و آمد می کردند و در برخی خانه ها به ناچار حمام ساخته شد. کسانی هم که امکانات بیشتری داشتند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و ترک دیار کردند.<br />
<br />
فواید حجاب, روز حجاب و عفاف, 21 تیر روز عفاف و حجاب<br />
<br />
حجاب باعث حفظ بنیان خانواده بوده و نبودش باعث فحشا و تزلل خانواده است<br />
<br />
حجاب و عفت<br />
دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است.<br />
<br />
بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.<br />
<br />
آثار و اهمیت حجاب<br />
موفقیتهای معنوی: حجاب بالهای فرشته های زمین است ، زن پوشیده از بین خود و خدای خود ، خداوند را برگزیده است و از بین احکام دین و خواسته های نفس به احکام دین رو کرده است.<br />
<br />
مصونیت وآرامش زن : زنی که دیده نشود مورد طمع قرار نمی گیرد امنیت و آرامش خاطر از آثار بارز حجاب اسلامی است انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد پوشش دینی نیز نگهبان زن از نگاههای آلوده و آسیبهای احتمالی است که به زن مصونیت و آرامش می بخشد و هر چه این پوشش کاملتر گردد درصد امنیت وحفاظت آن بالاتر می رود.<br />
سلامت و زیبایی : حجاب اسلامی تجلی زیبایهای معنوی زن است بدون شک حجاب دینی ، زن را از آفات و بیماریهای بسیاری بیمه می کند ومی تواند طراوت وجمال او را پایدار سازد. زحمت حجاب حق بیمه ای است که زن برای حفظ آرامش و سلامت آرامش خود می پردازد زیرا حجاب پرده ای است که از ورود تیرهای نگاه  سخنان بیهوده ومشکلات دیگر به درون محیط امن او جلوگیری می کند زن بی حجاب آسیب پذیر است وقتی که زن از حجاب دینی خود خارج میگردد آفات فراوانی سلامت اورا  از بین می برد . حجاب زن را پاینده تر ، سالمتر وپاکیزه تر نگاه می دارد.<br />
<br />
کاهش مفاسد : پوشیدگی زنان و رفتار متین جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطانی بوده است. مقایسه آمار جنایات جنسی در جامعه نشان می دهد که زنانی که دارای پوشیدگی و محجب هستند نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند زیرا بسیاری از جنایات جنسی، با عفت و پاکدامنی جوانان و حجاب زنان از بین می رود. وقتی که عفت در نگاه و رفتار و کردار وجود داشته باشد تحریکات جنسی هیجانات و عشقهای کاذب که بسیاری از جوانان را گرفتار کرده است نیز از میان می رود وسلامت اخلاقی نیز برجامعه حاکم می شود.<br />
<br />
حفظ بنیان خانواده :حجاب باعث حفظ بنیان خانواده بوده و نبودش باعث فحشا و تزلل خانواده است. یکی از دلایل کاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده به دلیل  زیاد شدن زنان بی حجاب و بی بند و بار و آرایش کرده و عشوه گر است؛ چرا که زنان رنگارنگ و آرایش کرده در همه جا حاضر بوده و مردان با دیدن و ارضاء شدنشان کمتر به تشکیل خانواده فکر کرده و تصور می کنند با ازدواج خود را محدود خواهند کرد.<br />
<br />
 زنان با حجاب خود هم در تحکیم خانواده شخصی خود نقش دارند و هم در تحکیم خانواده دیگران. اما نقش آن ها در تحکیم خانواده خود، به این لحاظ است که اعتماد شوهر را به پاکی خود جلب می کنند. اما نقش آنها در تحکیم خانواده دیگران، مردان دیگر از تمتعات خارج از خانواده محروم می باشند لذا به همسران خود بیشتر توجه می کنند.<br />
<br />
 از سوی دیگر رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان در برابر مردان یکی از مولفه های سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است و زنان را از صورت کسانی که خواسته یا نا خواسته رقیبانی در برابر همسر مردان قرار می گیرند و مردان را به خود و زیبایی های خود می خوانند ، خارج می کند و جاذبه های همسران را برای یکدیگر و درون خانواده نگه می دارد و باعث پدید آمدن جاذبه های بیشتر همسران برای یکدیگر می شود و از این راه به استواری بنیان خانواده کمک می کند.
        21 تیرماه؛ روز حجاب و عفاف
        ماهی که سحرهایمان با نجوای الهی می گذشت و مشغول به خواندن دعای سحر و ابوحمزه ثمالی بودیم، ماهی که  آمار جرم های اجتماعی به پائین ترین حد خود رسیده بود و همه اقوام به یکدیگر نزدیک تر شده بودند و در موقع افطار همدیگر را دعوت و با هم ملاقات می کردند و بالاخره ماهی که اولش رحمت، وسط آن مغفرت و آخرش رهایی از آتش بود.
        عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت!
        روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌های مشتاق دیگر یک حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذاری می‌کند.<br />
<br />
روز جهانی قدس در کلام رهبر انقلاب<br />
<br />
روز قدس از ابتکارات بی نظیر امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که توانست، یاد و خاطره ملت فلسطین را تا همیشه جاودانه کند تا هر بار این طوفان عظیم الهی با قدرتی بیشتر برای در هم کوبیدن خانه عنکبوت صهیونیستی به جلو حرکت کند.<br />
<br />
امسال نیز روز قدس می رود تا تبدیل به حماسه ای ماندگار شود و توطئه های دشمن را خنثی کند. فرا رسیدن روز قدس بهانه ای شد تا نگاهی به سخنان مقام معظم رهبری داشته باشیم تا یادآور آنچه باشد که ما در انقلاب اسلامی برای قدس کرده ایم.<br />
فشار بر فلسطینیان مظلوم همه جا هست<br />
<br />
«فشار بر فلسطینیان مظلوم در همه جا هست - و دم برنمی‌آورند، دفاع هم می‌کنند، از صهیونیستها حمایت هم می‌کنند. دنیای اسلام را مقابل این حادثه تلخ بایستی حرف خودش را بزند، نظر خودش را نشان بدهد، جایگاه خودش را مشخص کند و روز قدس، روز مناسبی برای این کار است.<br />
<br />
رحمت و رضوان خدا بر امام بزرگوار ما که این روز را به عنوان روز دفاع از ملت فلسطین معین کردند. ان‌‌شاءالله روز قدس همه مردم ما و امیدواریم بخش عظیمی از مردم کشورهای اسلامی از این فرصت استفاده کنند و حق مردم فلسطین را ادا کنند و ان‌شاءالله دولت‌های مسلمان هم به وظیفه بزرگ خودشان که کمک به دولت حماس در فلسطین و کمک‌ به ملت فلسطین است، عمل کنند. (خطبه‌های نماز جمعه تهران؛ 30 شهریور 85) <br />
روز قدس را فراموش نکنید <br />
<br />
«جمعه آخر ماه، روز قدس را داریم که حالا احتمال دارد در ماه رمضان امسال یک جمعه جلوتر بیفتد، برای اینکه همه کشورها اسلامی بتوانند شرکت کنند. حالا این مسئولیتش با مسئولینی است که این کارها را تدبیر می‌کنند. جمعه قدس را به یاد داشته باشید و فراموش نکنید. ان‌شاءالله همه ما بتوانیم از فرصتهای این ماه حداکثر استفاده را بکنیم. (خطبه‌های نماز جمعه تهران 23 شهریور 86)<br />
قیام عظیم ملت فلسطین بار دیگر این شعله را در دنیا برافروخته کرد<br />
<br />
اولین مطلبی که در خطبه دوم باید عرض کنم، سپاس فراوان از ملت ایران به خاطر راهپیمایی روز قدس است. حقیقتاً باید گفت: درود بر ملت ایران! عظمت ملی خود را، عظمت جایگاه اسلامی خود را، عزت خود را به دنیا نشان دادید. نقش این راهپیماییها بسیار زیاد است. استعمارگران از وقتی فلسطین را اشغال کردند، هدفشان این بود که نام و یاد فلسطین را به فراموشی بسپارند؛ اصلاً مردم دنیا و نسلهای بعدی فراموش کنند که روزی یک سرزمینی در دنیا بوده است، یک کشوری بوده است به اسم فلسطین؛ هدفشان این بود.<br />
<br />
بعد که نتوانستند و این قیام عظیم ملت فلسطین - چه در انتفاضه اول و چه در انتفاضه مسجدالاقصی- بار دیگر این شعله را در دنیا برافروخته کرد و دلهای ملتها و آحاد مردم و منصفان عالم را به خود متوجه کرد، راه علاج را این دانستند که مجموعه عرب فلسطینی را در گوشه‌ای از این سرزمین، در واقع زندانی کنند؛ محصور کنند و کشور آباد پرنعمت فلسطین و منطقه حساس فلسطین را به طور خالص در اختیار صهیونیستها و با هویت صهیونیستی نگه دارند و عربها را به طرف غزه و ساحل غربی برانند. (خطبه دوم نماز عید فطر 21 مهر 86)<br />
روز قدس برای دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است<br />
<br />
آن کسی که برای انقلاب، برای امام، برای اسلام کار می‌کند، به مجردی که ببیند حرف او، حرکت او موجب شده است که یک جهت‌گیری‌ای علیه این اصول به وجود بیاید، فوراً متنبه می‌شود. چرا متنبه نمی‌شوند؟ وقتی شنفتند که از اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی - «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» - اسلامش حذف می‌شود، باید به خود بیایند؛ باید بفهمند که دارند راه را غلط می‌روند، اشتباه می‌کنند؛ باید تبری کنند. وقتی می‌بینند در روز قدس که برای دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است، به نفع رژیم غاصب صهیونیست و علیه فلسطین شعار داده می‌شود، باید متنبه بشوند، باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم.  (دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون 22 آذر 88) <br />
راهپیمایی روز قدس مربوط به هیچ دولت و جریانی نیست؛ برای نظام است<br />
<br />
راهپیمایی بیست و دو بهمن و راهپیمایی روز قدس. این راهپیمایی‌ها مربوط به نظام است؛ مربوط به هیچ دولتی، مربوط به هیچ جریان خاصی نیست؛ مال نظام است. شما ببینید مردم در این حرکت عظیم چه می‌کنند؛ در سرمای بیست و دوی بهمن، در ماه رمضان با دهان روزه؛ چه اوقاتی که هوا سرد بود، چه حالا که هوا گرم است.<br />
<br />
ان‌شاءالله خواهید دید روز قدس باز مردم چه عظمتی را از خودشان نشان می‌دهند. این نشان دهنده علاقمندی و دلبستگی مردم به نظام است. (دیدار با مسئولان نظام 16 مرداد 90 )<br />
هر نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به امنیت کشور کمک می کند<br />
<br />
روز قدس در پیش است. روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می تواند با کمک ملتهای مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذاری می کند - البته حداقل شصت سال است، یعنی از زمان تشکیل دولت غاصب؛ والّا از مقدماتش شاید صد سال هم بیشتر است - شصت سال است که دارند سعی می کنند فلسطین را از نقشه‌ جغرافیای جهانی حذف کنند. البته تا حدود زیادی هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامی زد توی دهن اینها. ایجاد نظام جمهوری اسلامی و اعلان روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران، حرکت هشدار دهنده و متوقف کننده و مهاجمی بود که در مقابل این نقشه‌ استکباری ایستاد. امروز خوشبختانه این حرکت، روزبه‌روز توسعه پیدا کرده.<br />
<br />
روز قدس پشتوانه‌ امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک میکند. روز قدس روز بزرگی است. (دیدار با اساتید دانشگاه‌‌ها 2 شهریور )
        روز جهانی قدس در کلام رهبر انقلاب
        12 توصیه برای استفاده بهتر از لیالی قدر<br />
با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید<br />
ساعات لیله القدر را منتغم بشمارید<br />
از رذائل مادی خود را دور کنید<br />
بهترین اعمال در این شب دعاست<br />
به معنای دعاها توجه کنید<br />
با خدا حرف بزنید<br />
از خدای متعال عذر خواهی کنید<br />
دل هایتان را با مقام والای امیرمؤمنان آشنا کنید<br />
به ولی عصر ،ارواحنافداه توجه کنید<br />
در آیات خلقت و سرنوشت انسان تأمل کنید<br />
برای مسائل کشور و مسلمین دعا کنید<br />
حاجات خود و مؤمنان را از خدا بخواهید
        توصیه های مقام معظم رهبری برای لیالی قدر
        این ترقه بازی هایی که در ایران می‌شود، البته به ما یک صدماتی وارد می‌شود، اما این قدرت نیست.<br />
<br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
رهبر معظم انقلاب در نخستین ساعات پس از حمله تروریستی در تهران گفت: ملت ایران دارد پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد در اراده‌ی مردم تأثیری نخواهد گذاشت. این‌ها کوچک‌تر از آنند که بتوانند در اراده‌ی ملت ایران و مسئولین اثر بگذارند. البته خود این حوادث نشان داد که اگر جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در کشور داشتیم. ان‌شاءالله کلک این‌ها کنده خواهد شد.<br />
ترقه بازی در کلام امام خمینی (ره)<br />
<br />
پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت ترورهای خیابانی و بمب گذاری های منافقین: "این ترقه بازی هایی که در ایران می‌شود، البته به ما یک صدماتی وارد می‌شود، اما این یک قدرتی نیست، این‌طور نیست که یک قدرتی باشد که قدرتی در دست آنها هست و دارند ترقه می‌اندازند، بمب را قایم کنند، این را هر بچه‌ای می‌تواند بکند، هر دزدی می‌تواند برود یک جایی یک بمب بگذارد منفجر بکند. این یک مسئله و قدرتی نیست در کار، این عجز و بیچارگی و بدبختی و انحراف است." (صحیفه امام،جلد ۱۵،صفحه ۹۵)<br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
ترقه بازی (1):<br />
<br />
وقتی شکنجه گران آموزش دیده توسط موساد در ساواک را دیده باشی و جنایاتشان را درک کرده باشی به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»<br />
 <br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
ترقه بازی (2):<br />
<br />
وقتی انفجار و ترور گروهک فرقان را با گوشت و پوستت درک کرده باشی به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»<br />
<br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
ترقه بازی (3):<br />
<br />
وقتی انفجار و ترور گروهک منافقین در نماز جمعه را مقابل چشمت دیده باشی به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»<br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
وترقه بازی (4):<br />
<br />
قتی روی لاشه تکنولوژی کدخدای بی خدا در طبس گام نهاده باشی ، به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»<br />
 <br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
وترقه بازی (5):<br />
<br />
وقتی عملیات نجات سوسنگرد و تبدیل کردن لشکر تانک های صدام به قبرستان آهن پاره را در میدان رهبری کرده باشی به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»<br />
<br />
 ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
وترقه بازی (6):<br />
<br />
وقتی دهها کیلومتر جلوتر از خط مقدم ،پا در دل خونین شهری می نهی که در دست صدامیان است ،به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»<br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
وترقه بازی (7):<br />
<br />
وقتی پا در خاک شهری می نهی که در آن 5 هزار نفر با بمب شیمیایی قربانی شده اند و هر لحطه امکان حمله مجدد هست،به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»<br />
 <br />
ترقه بازی یعنی ...<br />
<br />
وترقه بازی (8):<br />
وقتی در برابر ادعای حمله با بمب اتم  ناتوی غربی عربی  می گویی حیفا و تل آویو با خاک یکسان است و پاسخ تجاوز سیلی  است،به تقلای چند بچه تروریست می گویی: «ترقه بازی»
        ترقه بازی یعنی ...
        یکی از بارزترین ویژگی‌ ها در زندگی سراسر نور امام حسن مجتبی (علیه‌ السلام) که می‌تواند بهترین سرمشق در زندگی دوستدارانش باشد؛ بخشندگی و دستگیری حضرت از دیگران است. ایشان همگان را از دریای جود و کرم خویش بهره‌ مند می ‌ساخت تا آنکه نیازمند دیگر نیازمند نباشد.<br />
امام حسن علیه السلام<br />
دومین امام ما شیعیان فرهنگ کرامت و ایثار را تا روز قیامت به نام خویش ثبت کرد تا چلچراغی باشد و راه درست زندگی کردن را برای ما نورانی سازد. در این متن به نمونه ‌ها و درس ‌هایی از آن کریم اهل بیت می ‌پردازیم.  <br />
کمک به نیازمند یک وظیفه<br />
<br />
 افراد در جامعه یا نیازمندند یا بی‌ نیاز. در فرهنگ دینی برطرف کردن احتیاجات نیازمند، وظیفه الهی افراد بی‌ نیاز شمرده شده است. در چنین شرایطی یک مسلمان وقتی از نیاز و احتیاج یک برادر دینی مطلع می‌ شود؛ نباید صبر کند تا فرد نیازمند اظهار نیاز کند؛ بلکه وظیفه ‌اش کمک به فرد نیازمند است. روزی امام مجتبی (علیه ‌السلام) در مسجد الحرام می ‌شنود که فردی با خدای خود راز و نیاز کرده و عرضه می‌ دارد: خدایا هزار درهم برای من برسان. حضرت به خانه آمده و ده هزار درهم برای آن شخص می ‌فرستد. (مناقب ابن شهر آشوب، ج4، ص17)<br />
<br />
آنجا که فرد بخشی از اموال خود را به نیازمندان ببخشد؛ مواسات است، آنجا که به نیازمندان نیمی از سرمایه خویش را بدهد؛ مساوات و آنجا که از تمام دارایی خود در راه حل مشکل نیازمندان بگذرد؛ ایثار کرده است. در زندگی امام مجتبی(علیه ‌السلام) این هر سه وجود داشت که نمونه ‌هایی از آنها ذکر شد.<br />
<br />
در شعری منقول از امام حسن (علیه ‌السلام) آمده است:<br />
<br />
إِنَّ السَّخَاءَ عَلَی الْعِبَادِ فَرِیضَهٌ  لِلَّهِ یُقْرَأُ فِی کِتَابٍ مُحْکَم‏<br />
<br />
وَعَدَ الْعِبَادَ الْأَسْخِیَاءَ جِنَانَهُ‏  وَ أَعَدَّ لِلْبُخَلَاءِ نَارَ جَهَنَّم‏<br />
<br />
بخشندگی بر بندگان فریضه‌ای الهی است و در قرآن حکیم از آن یاد شده است، خداوند بندگان سخاوتمند را وعده بهشت داده و آتش جهنّم را برای بخیلان مهیا آورده است.(مناقب،ص18)<br />
بی‌ نیاز کردن نیازمند<br />
<br />
برای برچیده شدن چهره فقر از جامعه اسلامی، لازم است که رسیدگی به امور نیازمندان به حدی باشد که نیازمند دیگر نیازمند نباشد. نقل شده که فقیری نزد امام حسن (علیه‌ السلام) آمد و بیان نیاز کرد. حضرت دستور داد تا پنجاه هزار درهم، به همراه پانصد دینار به او بدهند. حجم پول ‌ها به حدی بود که خود فرد امکان حمل آنها را نداشت؛ از این رو یک باربر گرفت تا پول ‌ها را برایش حمل کند. امام مجتبی (علیه ‌السلام) نیز عبای خویش را به عنوان مُزد به آن باربر داد. پس از این بخشش، غلامان حضرت اعتراض کرده و گفتند که دیگر پولی برای ما باقی نماند. حضرت نیز در جواب به آنها فرمودند: «وَ لَکِنِّی‏ أَرْجُو أَنْ‏ یَکُونَ‏ لِی‏ عِنْدَ اللَّهِ‏ أَجْرٌ عَظِیم‏؛ ولی من امید دارم که نزد خداوند پاداشی بزرگ داشته باشم.» (کشف الغمه فی معرفه الأئمه،ج1،ص599) حضرت با این نوع بخشش، نیازمند را کاملاً بی‌نیاز کرده و او را به طبقه مرفهین وارد ساختند.<br />
جلوگیری از شرمساری نیازمند<br />
<br />
نیازمند با بیان نیاز شخصیت خود را خُرد شده می ‌یابد و شرمنده می ‌شود. اهل کرم به گونه ‌ای می ‌بخشیدند که فرد محتاج حتی احساس شرمساری نکند. بخشیدن شبانه و مخفیانه، بخشیدن از پشت در و بخشیدن به صورت ناشناس از آن جمله کارهاست که بارها در سیره اهل بیت روایت شده است. روزی فقیری نزد امام مجتبی (علیه ‌السلام) می ‌آید و بیان نیاز می ‌کند. حضرت نیز آن فرد را مورد خطاب قرار داده و می ‌فرمایند: «إِنَّ الْمَسْأَلَهَ لَا تَحِلُّ إِلَّا فِی إِحْدَی ثَلَاثٍ دَمٍ مُفْجِعٍ أَوْ دَینٍ مُقْرِحٍ أَوْ فَقْرٍ مُدْقِعٍ؛ کمک خواستن از دیگران، تنها در سه مورد رواست: <br />
<br />
1. خون ‌بهایی به گردن انسان باشد[و توان پرداخت آن نباشد]؛<br />
<br />
2. بدهی سنگینی داشته باشد[و از عهده پرداخت آن برنیاید]؛<br />
<br />
3. درمانده ‌ای باشد[که دستش به جایی نرسد.]»<br />
<br />
مرد فقیر نیز سبب نیازمندی خود را در یکی از این سه مورد بیان کرده و حضرت وی را مورد عطا و بخشش خویش قرار می‌ دهند. (خصال،ج1،ص135)<br />
<br />
حضرت با اینگونه برخورد، در اصل بیان نیاز فرد نیازمند را موجه عنوان کرده و جلوی شرمساری وی را گرفتند. <br />
<br />
از پدرم شنیدم که پیامبر اکرم (‏صلی‏ الله ‏علیه ‏و آله) فرمود: «مَنْ سَعی فی حاجَهِ اَخیهِ الْمُسْلِمِ فَکَاَنَّما عَبَدَاللهَ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَهَ آلافِ سَنَه، صائماً نَهارَهُ، قائماً لَیْلَهُ؛ هر کس حاجت برادر مسلمان خود را برآورد، نزد خدا مانند کسی است که نه هزار سال، روزها روزه گرفته و شب ها را به عبادت گذرانیده است.<br />
چاره ‌جویی برای نیازمندان<br />
<br />
گاهی انسان منابع مالی مناسبی برای بخشیدن ندارد؛ اما می ‌تواند برای برطرف شدن مشکل، اقدامی کرده و دست به کار شود. روزی حضرت امام حسن در مسجد الحرام معتکف بودند که فردی نیازمند سراغ حضرت آمد و عنوان کرد که بدهکار است و از عهده ادای قرض خود بر نمی ‌آید. حضرت قسم یاد کرد که پولی به همراه ندارد؛ ولی برای برطرف شدن نیاز یک برادر دینی خود اقدام به خروج از مسجد برای مهلت گرفتن از طلبکار کرد. در حین خروج نیز وقتی به ایشان اعتراض شد که معتکف نباید از مسجد خارج شود؛ این نوع خروج را باطل کننده اعتکاف ندانسته و بیان داشتند: «از پدرم شنیدم که پیامبر اکرم (‏صلی‏ الله ‏علیه ‏و آله) فرمود: «مَنْ سَعی فی حاجَهِ اَخیهِ الْمُسْلِمِ فَکَاَنَّما عَبَدَاللهَ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَهَ آلافِ سَنَه، صائماً نَهارَهُ، قائماً لَیْلَهُ؛ هر کس حاجت برادر مسلمان خود را برآورد، نزد خدا مانند کسی است که نه هزار سال، روزها روزه گرفته و شب ها را به عبادت گذرانیده است.‌» (وسائل‌الشیعه،ج7،ص409)<br />
<br />
گاهی فرد می ‌تواند با خرج کردن از آبروی خود اقدام به گره ‌گشایی از مشکلات دیگران کند. در این صورت نیز از پاداش الهی برخوردار می ‌شود.<br />
از مواسات تا ایثار<br />
<br />
تاریخ نگاران نوشته‌اند که حضرت امام حسن (علیه‌ السلام) سه بار نیمی و دو بار تمامی دارایی خود را در راه خدا انفاق کرد.(تاریخ یعقوبی، ج2،ص215)  حضرت با این کار خویش زندگی نیازمندان زیادی را سر و سامان می ‌داد و زندگی آبرومندانه برای آنها ایجاد می‌ کرد. حضرت گاهی در مقابل نیازمندان مواسات، گاهی مساوات و گاهی ایثار می‌ کرد.<br />
<br />
آنجا که فرد بخشی از اموال خود را به نیازمندان ببخشد؛ مواسات است، آنجا که به نیازمندان نیمی از سرمایه خویش را بدهد؛ مساوات و آنجا که از تمام دارایی خود در راه حل مشکل نیازمندان بگذرد؛ ایثار کرده است. در زندگی امام مجتبی(علیه ‌السلام) این هر سه وجود داشت که نمونه ‌هایی از آنها ذکر شد.<br />
<br />
حضرت که اطمینان داشتند از راه حلال و با تلاش ‌ها و کوشش ‌های خویش می ‌توانند دوباره اموال و دارایی مورد نیاز خود را تأمین کنند؛ اقدام به ایثار و گذشتن از تمام دارایی ‌های خود یا نیمی از آن می ‌کردند. اگر ما توانایی انجام چنین کار را نداریم؛ دیگر نباید از مواسات و حل  بخشی از مشکلات نیازمندان چشم‌ پوشی کنیم.<br />
نکته پایانی<br />
سوار کردن یک فرد پیاده، دعوت به منزل و مهمان سفره غذا کردن آنها، تهیه لباس ‌ها و اقدام برای تأمین لوازم زندگی از یک سو و بخشیدن وسایل قابل استفاده خود به افراد محتاج، همکاری با نهادهای خیریه و تحت پوشش قرار دادن ایتام؛ همگی می ‌تواند گام‌ های کوچک برای پیروی از آن امام بزرگ باشد.
        گام هایی کوچک در مسیر پیروی از امام حسن علیه السلام
        از غم دوست در این میکده فریاد کشم<br />
<br />
دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم<br />
<br />
داد و بی داد که در محفل ما رندی نیست<br />
<br />
که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم<br />
<br />
شادیم داد ، غمم داد و جفا داد و وفا<br />
<br />
باصفا منت آن را که به من داد کشم<br />
<br />
عاشم ، عاشق روی تو ، نه چیز دگری<br />
<br />
بار هجران و وصالت به دل شاد ،کشم<br />
<br />
در غمت ای گل وحشی من ، ای خسرو من<br />
<br />
جور مجنون ببرم ، تیشه فرهاد کشم<br />
<br />
مُردم از زندگی بی تو که با من هستی<br />
<br />
طرفه سرّی است که باید برِ استاد کشم<br />
<br />
سال ها می گذرد ، حادثه ها می آید<br />
<br />
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم<br />
<br />
امام خمینی (ره)<br />
<br />
انتظار فرج از نیمه ی خرداد کشم<br />
<br />
 <br />
<br />
از غم دوست در این میکده فریاد کشم        دادرس نیست که در هجررخش داد کشم <br />
<br />
سال ها می گذرند ، حادثه ها می آیند              انتظار فرج از نیمه ی  خرداد  کشم  <br />
<br />
          <br />
<br />
بله! این پیر خمین بود که از همان زمان که جوانان این مرز و بوم در 15 خرداد 42 در خون خود غلطیدند ، پیروزی ملت را در مکتوب سرنوشت عیان می دید.  <br />
<br />
« اِن مع العسر یسری » <br />
<br />
وقتی فتنه ها شدیدتر می شود، و حلقه آزارها تنگ تر ، باید منتظر فرج باشیم .<br />
<br />
راستی صحنه عبور اسب ها از میان آتش، در ابتدای « ملک سلیمان » یادتان هست ؟<br />
<br />
برای « رفعت ملک » عبور از فتنه ها اجتناب ناپذیر است .  <br />
<br />
همین انقلاب خودمون تا حالا با چند تا فتنه دست و پنجه نرم کرده ؟<br />
<br />
از گروهک های ضدانقلاب گرفته تا نهضت آزادی و منافقین ، دولت بنی صدر ، کودتای نو‍ژه ، ترور شخصیت ها ، و جنگ تحمیلی.  <br />
<br />
بعد از رحلت امام هم به فاصله ده سال ، قضیه کوی دانشگاه 78 ، و باز به فاصله ده سال فتنه سبز .<br />
<br />
اما با وجود این همه برنامه ریزی و تلاش مستمر دشمنان ، هر بار انقلاب محکمتر از قبل ایستاد و پایه های نظام مستحکمتر شد .  <br />
<br />
شاید یکی از حکمت های آن ، غربال شدن مردم ، و جدا شدن سره از ناسره باشد . ریزش هایی که به معنای خانه تکانی است . دانه های فاسد باید جدا شوند ، پیش از اینکه همه ی بار را به فساد بکشانند . <br />
<br />
توی فیلم ملک سلیمان ، حداقل دو فتنه مهم به تصویر کشیده شده : فتنه اجنه و شیاطین ، و فتنه علمای یهود . درهم پیچیدگی این دو فتنه ، انسان را به یاد فتنه های سخت زمان ظهور می اندازد .  <br />
<br />
کار تا حدی سخت می شود که قدرت تشخیص از مردم سلب می گردد . اینجا تنها سلاحی که به کار می آید ، « تقوی و اطاعت از سلیمان » است . <br />
<br />
 و سلیمان یعنی امام ، یعنی ولی ، یعنی «صراط مستقیم » ، یعنی « حبل الله » ، یعنی همان ولایت امیرالمومنین (ع).  <br />
<br />
زمان فتنه اگر بخواهی فقط به عقل تکیه کنی زمین می خوری . دشمن هم دم از ایمان می زند و مانند عمروعاص قرآن سر نیزه می کند . به قول حضرت آقا :« شاخص لازم است تا راه را گم نکنیم . »  <br />
<br />
شاخص چیست ؟ همان «هدایت» الهی که بر بشر نازل شده(1)، شاخص همان ولایت است که بر آن از ما میثاق گرفته شده . خداوند توفیق تبعیت از هدایت عطا کند ان شاءلله.
        انتظار فرج از نیمه ی خرداد کشم
    وزارت ورزش و جوانان
    مجموع بازدیدها : 3,492,076
    تعداد بازدید امروز : 3,256
    تعداد کاربران آنلاین : 20
    آخرین به روزرسانی : 1396/05/31
    کلیه حقوق متعلق به وزارت ورزش و جوانان می باشد.